Program "Wspieraj seniora" nadal trwa

Osoby wymagające wsparcia nadal mogą skorzystać z Programu "Wspieraj Seniora". Usługa wsparcia polega w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym przez Seniora zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środków higieny osobistej. Program adresowany jest do osób w wieku 70 lat i więcej, które pozostaną w domu w związku z zagrożeniem zakażeniem Covid-19, w szczególnych przypadkach również do osób poniżej 70 roku życia. Realizacja usługi wsparcia w postaci dostarczenia zakupów nie przysługuje osobie, która korzysta z  usług opiekuńczych, bądź specjalistycznych usług opiekuńczych.

W ramach Programu uruchomiono specjalną infolinię dedykowaną seniorom. Dzwoniąc pod numer telefonu 22 505 11 11 osoby starsze mogą poprosić o pomoc w realizacji zakupów.

Program będzie realizowany do 31 grudnia 2021 r., jednak nie dłużej niż do odwołania stanu epidemii na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Mechanizm udzielania pomocy w ramach ww. programu wygląda następująco:

Krok 1. Senior, który zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - pod numer 22 505 11 11.

Krok 2. Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje prośbę o pomoc do właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania seniora, ośrodka pomocy społecznej w danej gminie.

Krok 3. Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem, podaje datę i godzinę dokonania zgłoszenia przez seniora oraz weryfikuje zgłoszenie i ustala zakres usługi wsparcia. Następnie podaje dane osoby, która przyjdzie do seniora w celu udzielenia pomocy oraz wskazuje datę udzielenia tej pomocy.

Krok 4. Koszty zakupów pokrywa senior.